• Pierwsza strona
  • O nas
  • Polityka prywatności

Ochroniarz Danych

  • Ochrona Danych
  • Wirus Profilaktyka
  • Backup Danych

Kierowcy biorą pod uwagę: śmiertelne niebezpieczeństwo z pękających pasów

July 13,2022 By Majewski Tomasz Leave a Comment

Share
Share on Facebook
Tweet
Tweet this
Pin
Pin this
0 Share
Share on LinkedIn0 shares on LinkedIn

Letnie upały mogą nagle rozerwać autostrady. Wtedy istnieje śmiertelne niebezpieczeństwo dla użytkowników dróg. Powinieneś to wiedzieć i tak zachowujesz się poprawnie! Niebezpieczeństwo ilustruje tragiczny przykład z przeszłości: w wyniku takiego wybuchu zginął motocyklista.

Wraz ze wzrostem upałów prawdopodobnie w 2021 roku powróci zagrożenie dla kierowców, a zwłaszcza motocyklistów: wysadzanie, czyli pękanie od betonowych elementów autostrad. Ten problem występuje nie tylko w stanach na południowym zachodzie USA, które borykają się z wyjątkowo wysokimi temperaturami, jak pokazuje ten tweet, ale także w Niemczech.

Dlatego użytkownicy dróg powinni być szczególnie ostrożni i gotowi do hamowania na (w większości starszych) autostradach z betonowymi pasami w gorące letnie dni. Postępuj zgodnie z komunikatami drogowymi, aby uzyskać odpowiednie powiadomienia. Ponadto być może będziesz musiał liczyć się z tymczasowymi ograniczeniami prędkości – dzięki temu zajezdnie utrzymania autostrad i policja chcą zmniejszyć ryzyko wypadków na zagrożonych odcinkach.

W przeszłości jednak zajezdnie utrzymania autostrad podejmowały działania zapobiegające ryzyku wybuchu. Na wielu drogach wykonano odciążenia, które następnie wypełnia się asfaltem.

Jeśli podczas jazdy odkryjesz ubytki, których nie ma jeszcze w programie ruchu drogowego lub w informacjach o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym z Tomtom, Garmin, Here lub Google Maps i Apple Maps, poinformuj policję.

W lipcu 2018 r. znowu nadszedł ten czas: ledwo mieliśmy kilka gorących letnich dni z rzędu, mistrzowie autostrad musieli ponownie wprowadzić ograniczenia prędkości na niektórych betonowych odcinkach autostrad. Na przykład w Badenii-Wirtembergii na wybranych odcinkach A81 i A7 obowiązywało ograniczenie prędkości do 80 km/h, ponieważ na betonowej jezdni mogły powstawać wybrzuszenia spowodowane upałem. Według SWR3 ograniczenie prędkości dotyczyło tych odcinków: „A81 między węzłem autostrady Weinsberg a Widdern Jagsttalbrücke (oba okręgi Heilbronn) w obu kierunkach. Również obszar pomiędzy Boxberg (dzielnica Main-Tauber) i Osterburken (Neckar-Odenwald powiatowych) ) w kierunku północnym Na A7 ograniczenie prędkości między Ulm a skrzyżowaniem Feuchtwangen (Bawaria) zostanie zmniejszone w obu kierunkach. Ograniczenie prędkości obowiązuje do niedzieli w godz. Stuttgartu, czyli odcinka na południe od węzła Westhausen (Ostalbkreis), tutaj tempo można było zmniejszyć od czwartku.”

Z drugiej strony na A93 (na południe od Ratyzbony), która w ostatnich latach stanowiła problem dla dziecka pod względem ryzyka wysadzenia w powietrze i na której w 2013 r. doszło do wypadku śmiertelnego z powodu wybuchu - patrz poniżej w to przesłanie - tak było w przypadku Roku bez niebezpieczeństwa. Autobahn-Meisterei w ostatnich latach wykonało wiele wycięć na nawierzchni drogi, aby zapobiec jej nagłemu rozerwaniu. W poprzednich latach było inaczej: np. na A93 zajezdnia utrzymania autostrady w 2015 r. odkryła wybrzuszenie pasa między węzłami Abensberg i Hausen w kierunku Ratyzbony. Około kilometra przed zjazdem Hausen. Obowiązywał wtedy limit prędkości 80 km/h. A w 2014 roku już pierwszy nieco letni dzień wystarczył, by pękła nawierzchnia drogi na autostradzie A3 koło Metten w Dolnej Bawarii w kierunku Ratyzbony. Nikt w tym czasie nie został ranny, być może nawet prace budowlane zapobiegające wybuchowi były przyczyną rozerwania.

Wskazówka: Przed rozpoczęciem podróży najlepiej zapytać na stronie internetowej służb drogowych lub na stronach prasy regionalnej, czy na autostradzie, którą jedziesz, obowiązuje ograniczenie prędkości ze względu na ryzyko wybuchu, a następnie , jeśli to konieczne, odjedź wcześniej. Urządzenia nawigacyjne z informacjami o ruchu drogowym w czasie rzeczywistym, takie jak TomTom Go Camper lub Garmin Nüvicam lub aplikacje nawigacyjne, takie jak Google Maps lub Here We Go, lub fabrycznie wbudowane w samochód systemy nawigacyjne, takie jak Connected Drive firmy BMW lub Discover Pro firmy VW wskaż również te ograniczenia prędkości i uwzględnij wynikające z nich opóźnienia przy obliczaniu czasu przybycia.

Powiększenie: o to właśnie chodzi i dlatego jest tak niebezpiecznie

Po niskich temperaturach zimą, intensywne letnie upały (czasami w połączeniu z wciąż dość chłodnym gruntem) powodują, że nawierzchnia dróg pęka w wielu miejscach w Niemczech. W tym kontekście eksperci mówią o tzw. powiększeniu. Nawierzchnia drogi pęka w ciągu kilku sekund i podnosi się część oderwanej nawierzchni. I tak tworzy rodzaj skoczni narciarskiej, z której dosłownie startują samochody, ciężarówki i motocykle przejeżdżające po niej.

Nawiasem mówiąc, problem dotyczy tylko tego typu jezdni, które powstają z płyt betonowych. Drogi asfaltowe mogą wykazywać zmiany pod wpływem ekstremalnych upałów, np. koleiny, ale nie pękają tak niebezpiecznie.

Dokładnie taka eksplozja miała miejsce w 2013 roku na autostradzie A93 od węzła Hallertau w kierunku Ratyzbony, prawie dokładnie na wysokości węzła Abensberg. Tam BMW, Fiat, furgon i Porsche zamieniły się w pociski, dopóki kierowca Harley-Davidson nie wystartował. I upadł tak bardzo, że w rezultacie umarł. Ślady poślizgu pozostawione przez poszkodowanego kierowcę można było jeszcze przez wiele miesięcy widywać na chodniku autostrady. Autobahn-Meisterei zaciągnął hamulec bezpieczeństwa i nałożył ograniczenie prędkości na dotknięty odcinek drogi.

Zapisz się do bezpłatnego biuletynu PC WELT Auto & Technik

Kierowcy są prawie bezradni wobec takich wysadzeń, pas można podnieść lub opuścić w ciągu kilku sekund. Jedyne zabezpieczenie: jedź wolniej niż zwykle, aby w razie wypadku zdążyć na czas do granicy przerwy lub przynajmniej przejedź przez punkt przerwy ze znacznie zmniejszoną prędkością - a potem nie wystartuj tak bardzo.

Według ADAC około 70 procent autostrad w Niemczech jest wykonanych z asfaltu, a około 30 procent z betonu. Według ADAC problemy występują przede wszystkim na starszych torach betonowych. Ten rodzaj uszkodzenia zwykle występuje podczas długich okresów upałów. Kto ponosi odpowiedzialność?

ADAC zwraca uwagę, że w razie wypadku lub uszkodzenia pojazdu na skutek wybuchu, poszkodowany musi udowodnić, że odpowiedzialne kierownictwo autostrady nie dopełniło obowiązku zachowania bezpieczeństwa. Powinno to być bardzo trudne ze względu na wybrzuszenia, które często pojawiają się spontanicznie. W efekcie kierowcy nie mają wyboru i – zgodnie z powyższymi zaleceniami – zwolnić, zwiększyć odległość od poprzedzającego pojazdu i natychmiast zgłosić ewentualne szkody.

Leave a Reply Cancel reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

success!!!
Failed!!!

Primary Sidebar

Search

popularne artykuły

Nowy początek: Huawei Nova 9 i Nova 8i w Polsce

Nowy początek: Huawei Nova 9 i Nova 8i w Polsce

Firma Microsoft ogólnie udostępnia usługę Cloud App Security Service

Firma Microsoft ogólnie udostępnia usługę Cloud App Security Service

Badanie: Oprogramowanie komercyjne jest pełne starych luk typu open source

Badanie: Oprogramowanie komercyjne jest pełne starych luk typu open source

Atak ransomware: WannaCrypt atakuje ponad 100 000 komputerów z systemem Windows

Atak ransomware: WannaCrypt atakuje ponad 100 000 komputerów z systemem Windows

Popularne informacje

Logjam: nowa luka w zabezpieczeniach osłabia szyfrowanie połączeń HTTPS

Logjam: nowa luka w zabezpieczeniach osłabia szyfrowanie połączeń HTTPS

Firma Microsoft ogólnie udostępnia usługę Cloud App Security Service

Firma Microsoft ogólnie udostępnia usługę Cloud App Security Service

Badanie: Oprogramowanie komercyjne jest pełne starych luk typu open source

Badanie: Oprogramowanie komercyjne jest pełne starych luk typu open source

Adobe zamyka 23 krytyczne luki we Flash Playerze

Adobe zamyka 23 krytyczne luki we Flash Playerze

Najpopularniejsze artykuły

Logjam: nowa luka w zabezpieczeniach osłabia szyfrowanie połączeń HTTPS

Logjam: nowa luka w zabezpieczeniach osłabia szyfrowanie połączeń HTTPS

Badanie: Oprogramowanie komercyjne jest pełne starych luk typu open source

Badanie: Oprogramowanie komercyjne jest pełne starych luk typu open source

Atak ransomware: WannaCrypt atakuje ponad 100 000 komputerów z systemem Windows

Atak ransomware: WannaCrypt atakuje ponad 100 000 komputerów z systemem Windows

Adobe zamyka 23 krytyczne luki we Flash Playerze

Adobe zamyka 23 krytyczne luki we Flash Playerze

Copyright © 2022 Ochroniarz Danych. All rights reserved.